نوشته های حال خوب کن

دعای مادر

دعای مادر

قدم زدن 

پنچ شنبه روزی بود. بعد از اتمام ساعت کاری از مجل کار به سمت خانه رفتم. معمولاً بعد از ظهر پنچ شنبه ها شهر ما کمی شلوغ است، ترافبک خیابان های مرکز شهر حوصله بر است. تصمیم گرفتم کمی قدم بزنم. راه افتادم. کمی که از محل کار دور شدم نم نم باران شروع شد. طراوت دل انگیزی همراه شهر شد. خورشید همچنان در آسمان خانمی می کرد. قطرات باران بر روی صورتم می خورد. نسیم خنکی را حس کردم. کم کم رنگین کمان شگل گرفت. رنگ هایش پررنگ تر شد. گوشه ای از پیاده رو خیابان ایستادم. موبایلم را بیرون آوردم تا از آن منظره فوق العاده عکاسی کنم. چندباری تلاش کردم تا بتوانم بهترین عکس را بگیرم.

خرید کادو برای پدر

یاد دیروز افتادم. تولد پدر بود. برایش یک تلفن همراه جدید خریده بودیم. داشتم کار کردن با دوربین گوشی جدیداش را یاد او می دادم. چه ذوق بی حد و حصری بود. از اثاث و دکوراسیون خانه عکس می گرفت. شات پشت سر شات و بی وقفه. در همه عکس ها یک چیز ثابت وجود داشت. آن هم مادر بود. در همه عکس هایش مادر حضور داشت. دلش تاب نیاورد. گفت بیا از من و مادرت عکس بگیر. عکس گرفتم. باز هم همان ژست همیشگی نگاهی تا ته وجودش عاشقانه به مادر. عکس شد بک گراند گوشی جدید پدر. و یک سوال در ذهن من هنوز بی جواب مانده بود. این همه محبت از کجا می آید؟ این همه دوست داشتن بخاطر چیست؟

دعای مادر

بعد از نماز سر سجده که می نشست دعایش این بود خدایا محبتمان را زیاد کن. ازش پرسیدم یعنی چی محبتمان را زیاد کن. خندید گفت خدا می بخشد به هر آنکه بخواهد. می بخشد به آنکه حتی نخواهد و نشناسد.

لطف خدای مهربان

صفای باران بخشش خداست؛ لطافت بهار بخشش خداست. شکوفه های گیلاس و بادام، عطر بهارنارنج، رنگ های بی انتهای پاییز، صدای آرامش بخش دریا، شکل های قشنگ ابرها، رنگ بنفشه ها، زیبایی نرگس، عشق رز سرخ، دوست داشتن، همه و همه محبت خداست بدون اینکه ما از او بخواهیم.

کی از او خواسته است تا دشت شقایق را بیافراند؟ کدامیک از ما ازش خواسته ایم تا پس از زمستان سخت یک بهار لطیف قرار بدهد؟ او آفریدگار زیبایی بی اندازه رسیدن کویر به دریاست.

می بخشد بی آنکه بخواهیم. می دهد بی آنکه منت بگذارد. از او بخواه که منشا همه خوبی هاست. از او بخواه که خواستن از او برایش کاستی ندارد.

من از تو می خواهم و به خیر تو امید بسیار دارم. می دانم می بخشی، می دانم بخشنده ایی و می دانم خواهی بخشید. چون تو انتهای مهربانی هستی، این همه محبت بین پدر و مادرم گوشه ای از محبت در وجودتوست. تو مهربانی از مهربانی مادر بیشتر. تو قدرتمندی از همه قدرتها بالاتر و من با تمام کاستی هایم از تو می خواهم و می دانم که تو نسبت به من رحمت و بخشش بسیار داری.

امیدوارم نوشته دعای مادر برای شما عزیزان جذاب بوده باشد. خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: عماد فراهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *