رشد فردی پزشکان, مارکتینگ و بازاریابی پزشکی, مقالات

کاربردهای قانون ۲۰/۸۰

مقدمه

قانون ۲۰/۸۰ محصول افکار ویلفردو پارتو ، اقتصاددان ایتالیایی بود. به عنوان اصل پارتو هم شناخته می شود. وی در سال ۱۸۹۶ عنوان کردکه ۸۰ درصد از اموال و ثروت در ایتالیا در اختیار ۲۰ درصد از جمعیت این کشور قرار دارد. در این مقاله قصد داریم به کاربردهای قانون ۲۰/۸۰ بپردازیم. امیدوارم برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشه.

قاون ۲۰/۸۰ چه چیزی نیست؟

این امر مربوط به پرورش تفکر به سمت جلو می باشد که برای تمرکز بر موارد مهم و نادیده گرفتن بقیه موارد، ارزش فوق العاده ای قائل است.

تصور رایج غلط در مورد قانون ۲۰/۸۰ این است که این قانون به انجام کارها به صورت شتابزده و بی دقت تشویق می کند. اما این درست نیست. ما سعی نمی کنیم کارها را سمبل کنیم.بلکه مرکز و انرژی مان را به وظایفی که بیشترین تاثیر را در رابطه با اهدافمان می گذارند اختصاص می دهیم.

۲۰/۸۰ کردن زندگی تان نامحدود است

چرا که شرایط شما منحصر به خودتان است. و این قانون نمی خواهد به شما یک برنامه کار بدهد. چنین رویکرد بیشتر آسیب زننده است. هرگونه کاربرد اصل پارتو باید مکمل شرایط زندگی شما باشد.

قانون ۲۰/۸۰ در محل کار

همه جلسات ارزش شرکت کردن ندارند. اکثر آن ها اتلاف وقت می باشد. بنابراین می توان روی جلسات مهم تمرکز کرد که حضور ما در آن جلسات واقعا لازم باشد. همچنین برخی از مشکلات مهم نیستند و بهتر است برای حرکت به جلو نادیده گرفته شوند. می توانیم بیشتر ایمیل ها را نادیده بگیریم. از طریق شبکه سازی و متمرکز کردن توجه روی بهترین فرصت ها، برای ایجاد روابط مشاوره ای و مدیریت سایرین، می توانیم زندگی حرفه ای مان را دگرگون کنیم.

قانون ۲۰/۸۰ برای راه اندازی کسب و کار

۸۰ درصد درآمد کسب و کار از ۲۰ درصد از مشتریان می باشد. این درسی قدرتمند برای ما می باشد و بر اعتبار غیر قابل تکذیب اصل پارتو تاکید می کند.

قانون ۲۰/۸۰ و روابط

طبق این قاونون می توان دوستی هایی که باعث ایجاد استرس در ما می شوند را حذف کرد. کسانی که مسائل مشترک کمتری با آن ها به اشتراک گذاشته ایم را می توانیم در مرحله بعدی حذف قرار دهیم و در نهایت دایره دوستان خود را کمتر و کمتر نماییم. مزیت این کار این است : کسانی که باقی می مانند دوستانی خواهند بود که واقعا از دیدن آن ها لذت می بریم و مشتاق ملاقاتشان هستیم.

قانون ۲۰/۸۰ و سلامتی جسمانی

این قانون به ما می آموزد به جای عضویت در یک باشگاه و قرار دادن خود در معرض تمرینات شدید روزانه، پیاده روی های کوتاه و ورزش شنای سوئدی انجام دهیم. باز هم تاثیرات آن بلافاصله و قابل توجه خواهد بود.

زمانی که تمرکز بر ۲۰ درصد از اقدامات ممکن و نادیده گرفتن بقیه موارد را در مورد سلامتی مان اعمال کنیم همه چیز تغییر خواهد کرد.

قانون ۲۰/۸۰ و نوشتن

وقتی در حالت تحقیق هستیم در برابر وسوسه های خواندن همه مطالبی که در زمینه موضوع مورد تحقیق نوشته شده است مقاومت خواهیم کرد. در عوض بر مطالعاتی تمرکز خواهیم کرد که ارجاعات بیشتری دارند. انجام این کار به ما کمک خواهد کرد تا بر بهترین مطالب تمرکز کنیم.

در این حالت در نوشتن یک کتاب جدید به خود یادآوری خواهیم کرد که اولین پیش نویس می تواند شامل اشتباهاتی باشد. به جای اینکه برای بی عیب بودن پیش نویس اولیه، خودمان آن را ویرایش کنیم، می توانیم برنامه ویرایشگر داخلی خود را روی ۲۰% تنظیم کنیم. اگر کلمه ای را اشتباه بنویسیم آن را اصلاح کنیم. اگر مرتکب یک اشتباه وحشتناک گرامری شدیم ، آن را تصحیح می کنیم. اما از طرف دیگر هدف مان این است که اولین پیش نویس ۸۰ درصد تکمیل باشد. ویرایش واقعی بعدا انجام می شود.

اصل پارتو می تواند زندگی ما را تغییر دهد

وقتی روی چیزهای مهم تمرکز کنیم و چیزهای دیگر را نادیده بگیریم، گام های بزرگی به سمت اهدافی که برای انجام آن ها تلاش می کنیم برخواهیم داشت. حتی بهتر از آن، قادر خواهیم بود با حداقل سرمایه گذاری در زمان و انرژی، آن را انجام دهیم.

ده دلیل قانع کننده برای اینکه زندگی تان را ۲۰/۸۰ کنید!

بسیاری از وظایف می توانند برون سپاری شوند. برخی می توانند بدون هیچ مشکلی به طور کامل نادیده گرفته شوند با اولویت دادن به وظایف با ارزش و قرار دادن بقیه در قسمت کم اهمیت می توانید کنترل زمان تان را پس بگیرید

  • افزایش کارایی و بهره وری

هنگامی که زندگیتان را ۲۰/۸۰  کنید درجا زدن در طول روز از بین میرود.  وقتی که روی مسائل با اهمیت تمرکز کنید و مسائل بی اهمیت را نادیده بگیرید کارایی و بهره‌وری تان به سطحی بالا و مثال‌زدنی میرسد.

  •  تصمیم گیری سریع تر

اصل پارتو راه ساده‌ای برای خروج از درجا زدن در تصمیم گیری ارائه می دهد. این روش به ما اجازه می دهد تا به سرعت تقاضاهایی که ربطی به اهدافمان دارند را شناسایی کنیم. این کار فرآیند تصمیم‌گیری را سرعت می بخشد در نتیجه تقاضاهای نامربوط ناپدید می‌شوند.

  •  تمرکز بهبود یافته

قانون ۲۰/۸۰ به ما کمک می‌کند که تمرکزمان را بهینه سازی کنیم و تمام توجه مان را به مواردی معطوف کنیم که واقعاً برای من اهمیت دارند. در نتیجه احساس موثر تر و کارآمد تر بودن و در نهایت خوشبختی می کنیم.

  •  خلاقیت بیشتر

هنگامی که زندگیتان را ۲۰/۸۰ کنید احساس خواهید کرد که خلاقتر هستید و فضای خالی ذهنتان از جزئیات بی اهمیت که ممکن است باعث استرس در شما شوند پر نخواهد شد.

  • روابط ارزشمند بیشتر

هنگامی که روی تعدادی از دوستانتان که واقعاً با آنها ارتباط دارید تمرکز کنید بلافاصله احساس شادتری خواهید داشت. رابطه های عاطفی قوی تر خواهند بود حس صمیمیت عمیق‌تر خواهید داشت بر این اساس این روابط احساس رضایت بیشتری به شما خواهند داد.

  •  رهبری بهتر

وقتی قانون ۲۰/۸۰ را دنبال می‌کنید پذیرش مسئولیت آسان تر است. اصل پارتو دارای مفهوم وسیعی در رابطه با رهبری می باشد.

  •  طفره رفتن کمتر

قانون ۲۰/۸۰ بیان می‌کند که بیشتر وظایفی که خواستار توجه شما هستند بی اهمیت هستند. می توانید با اطمینان آنها را نادیده بگیرید هنگامی که وظایف غیر مهم را کنار بگذارید. بیشتر تمایل خواهید داشت که اقداماتی را در مورد چند مورد مهم باقی مانده انجام دهید.

  • اجتناب از اضافه بار اطلاعات

اضافه بار اطلاعات زمانی اتفاق می افتد که حجم اطلاعاتی که دارید، باعث مبهم شدن موضوع و مانع توانایی شما در یادگیری یا تصمیم‌گیری شود.  این شبیه این است که بخواهید از لوله آتش نشانی که آب با فشار بالا دارد یک لیوان آب پر کنید یا بخورید.

  • ترک کردن کمال گرایی

اصل پارتو به نوعی نقطه مقابل کمال گرایی است. شما را تشویق می‌کند که بر ۲۰ درصد از اقداماتی که ۸۰ درصد از نتایج را تولید می‌کنند، تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *