مارکتینگ و بازاریابی پزشکی, مقالات

اثر تامین محصولات بر میزان فروش

چطور فروش محصولمان را افزایش دهیم

سلام به شما دوستان عزیز؛ امیدوارم حالتان خوب باشه و همیشه در حال رشد مثبت باشید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع اثر تامین محصولات بر میزان فروش با شما عزیزان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اغلب کتابهای کسب و کار بیشتر درباره مدیریت و بازاریابی صحبت می کنند تا محصول!

این ذهنیت اشتباه رایج شده که محصول چندان مهم نیست. اگر در بازاریابی قدرتمند عمل کنیم، محصولات به راحتی فروخته می شود. همچنین اگر مدیریت را خوب یاد بگیریم، کسب و کارمان رشد می کند. این دیدگاهها اشتباه هستند؟ به بازاریابی و مدیریت، زمانی به ما کمک می کند که محصولات و خدمات درست انتخاب شده باشد؛ البته بدون محصولی خوب و با ارزش، شاید بتوانیم برای مدت کوتاهی موفق باشیم؛ ولی در دراز مدت این محصولات ما هستند که تعیین کننده شکست یا موفقیت هستند.

اغلب خریداران دنبال مجموعه ای کامل هستند

شما با تامین مجموعه ای کامل از نیازهای خریدار، هم کار او را آسان تر می کنید و هم سود خودتان را افزایش میدهید. از امروز به تمام درخواستهای مشتریان توجه کنید و آنها را جایی ثبت کنید. شاید بتوانید برخی از آنها را تامین کنید و مجموعه کامل تری از محصولات را ارائه کنید

خودتان را به محصولات کنونی محدود نکنید!

بسیاری از کسب و کارها اصلا برایشان مهم نیست که خریدار قبل، هنگام و پس از استفاده از محصولات به چه موارد دیگری نیاز دارد.
فرض کنیم دوربین عکاسی میفروشید. خریدار قبل از استفاده از یک دوربین عکاسی، احتمالا به یک آموزش مختصر و کارت حافظه نیاز دارد. هنگام استفاده از دوربین شاید نیاز به منبع نور، سه پایه و… باشد. پس از ایستاده، شاید خریدار بخواهد سایتی داشته باشد تا عکس هایش را بفروشد یا شتی پرینتری که عکس هایش را چاپ کند.
پس گام بعدی آن است که تصمیم بگیریم کدام موارد را تامین کنیم تا بتوانیم ارائه بدهیم امیدوارم درک کرده باشید که ما به عنوان کارآفرین توجه زیادی به تامین نداریم و فرصتهای زیادی را از دست می دهیم.

راز فروش بینهایت

مجموعه محصولات بسازید

ساخت مجموعه محصولات، تصمیم هوشمندانه ای است که هم رضایت خریدار را افزایش می دهد و هم سود شما بیشتر می شود. شاید برای این کار لازم باشد محصولاتی را بفروشید که تا الان آنها را ارائه نمیدادید.

تعيين محصولات کلیدی

اگر چندین محصول یا خدمت میفروشید، اصل پارتو درباره کارتان صدق می کند. تنها ۲۰ درصد محصولات شما، ۸۰ درصد سود کسب و کارتان را ایجاد می کند. پس لازم است توجه بیشتری به برخی از محصولات کنید. محصولاتی که بیشترین سود را ایجاد می کنند باید برای شما خیلی مهم باشند. شاید لازم باشد سرعت تامین را بیشتر کنید و تعداد خرید یا تولید را هم افزایش دهید تا همیشه موجودی کافی داشته باشید.

همچنین محصولاتی دارید که سود بسیار کمی دارند، یا فروششان آن قدر کم است که ادامه تامین این محصولات توجیهی ندارد. تصمیم بگیرید که کدام محصولات را حذف کنید.

حذف و اضافه انجام دهید! 

کدام محصولات حاشیه سود خوبی دارند؟ حاشیه سود زیاد باعث میشود تا بتوانید برای بازاریابی بودجه کافی اختصاص بدهید. کدام محصولات حاشیه سود بسیار کمی دارند و یا دردسر بسیار زیادی ایجاد می کنند. محصولات کم سود، با خرابی یا کوچکترین مشکل، ضرر قابل توجهی ایجاد می کنند.
تصمیم بگیرید برخی از این محصولات را حذف کنید. اگر حاشیه سود زیاد نیست،

  • آیا مخاطبان محصول را به خوبی می شناسند که نیازی به تلاش زیاد برای فروش نباشد؟
  • چه محصولاتی وجود دارد که می توانید به سبد محصولات اضافه کنید؟

شاید با ارائه ندادن برخی از محصولات، سود زیادی را از دست میدهید. خریدار با تهیه محصول ما، به چه محصولات و خدمات دیگری نیاز دارد که ارائه نمیدهیم؟

کاهش هزینه ها

کاهش هزینه های تامین

یکی از مهمترین اهداف شما باید کاهش هزینه های تامین باشد. هر ماه تمام هزینه ها را با دقت و وسواس بررسی کنید تا ببینید چگونه میتوانید هزینه های تامین را کاهش بدهید.

مشتری درنهایت چه می خواهد؟

برای تامین بهتر محصولاتی که به راحتی فروخته شود، هر روز باید از خود بپرسیم: «مشتری در نهایت دنبال چه چیزی است؟» اگر عميقا فکر کنیم، احتمالا محصولات و خدمات جدیدی را به سبد محصولات اضافه خواهیم کرد.

همان طور که گفتیم افراد همیشه دنبال راه حل هستند و نه محصول.

همیشه دنبال یافتن نیاز نهایی خریداران باشید تا بهترین محصولات را برای این کار کشف کنید. مثلا با اینکه اغلب لپ تاپ ها دارای وبکم هستند، افراد زیادی دنبال خرید وبکم هستند. مشتری چرا وبکم می خرد و در نهایت دنبال چه چیزی است؟ اگر کمی تحقیق کنیم، متوجه میشویم او دنبال ارتباطات تصویری با کیفیت است. پس چیزی که واقعا برای خریدار مهم است وبکم نیست، بلکه ارتباط تصویری با کیفیت است.
حالا اگر خریدار در خانه یک دوربین عکاسی یا فیلم برداری مناسب داشته باشد، می توانیم به جای پیشنهاد وبکم به او کارت کپچر بفروشیم تا به کمک آن خودش بتواند دوربین را به وبکم تبدیل کند. این راه حل هم ارزان تر از وبکم است و هم بسیار با کیفیت تر.
پس اگر واقعا دنبال حل مشکلات مشتریان باشید، شاید محصولاتی را تامین کنید که گزینه های مناسب تری هستند؛ ولی مشتری از این موضوع اطلاع نداشته باشد.

قیمت گذاری محصولات

برای بسیاری از کسب و کارها بهتر است که محصولات با پایین ترین قیمت بازار ارائه نشوند. قیمت مناسبی در نظر بگیرید؛ ولی کنار محصول، خدمات و ارزش افزوده ارائه کنید که برای خریدار جذاب باشد. خریدار دنبال بیشترین ارزش است و نه پایین ترین قیمت.

امیدوارم  مقاله اثر تامین محصولات بر میزان فروش برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد. خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *