تولید محتوای پزشکی, مارکتینگ و بازاریابی پزشکی, مقالات

۶ دلیل برای حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی

۶ دلیل برای حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی

سلام به شما دوستان عزیز؛ امیدوارم حالتان خوب باشه و همیشه در حال رشد مثبت باشد. در این مقاله قصد داریم به ۶ دلیل برای حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی با شما عزیزان صحبت کنیم. خوشحال خواهیم شد که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۶ دلیل برای حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی
دلیل اول تغییر نگرش خریداران در خصوص رسانه های سنتی و اعتبار محتوا

مشتریانتان اکنون به شکل فزاینده‌ای درباره آنچه می‌خواهند بخرند اطلاعات دارند. آنها بی هدف و به این امید اینترنت گردی نمی‌کنند که شاید پیام های بازاریابی که ناگهان از راه می رسند، رویشان تاثیر بگذارند. به علاوه مشتریان به انتظار نمی‌نشیند تا شاید چیزی از شما بشنوند. آنها وقتی برای تلف کردن ندارند و به شدت از پیام‌های بازاریابی ناخواسته متنفرند.

خلاصه اینکه خریداران نمی خواهند چیزی به آنها فروخته شود. آنها می‌خواهند بر اساس اطلاعاتی که خودشان جمع‌آوری می‌کنند، تصمیم بگیرند. در نتیجه خریداران به محتوای نیاز دارند که هوش و دانش شان را افزایش دهد. برد با کسب و کارهای خواهد بود که چنین محتواهایی ارائه دهند.

دلیل دوم برای دستیابی به مشتریان تان نمی توانید به منابع رسانه‌ای سنتی تکیه کنید

در سال ۲۰۰۶ فقط ۳۵ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله روزنامه می خواندند. بنا به گزارش نیویورک تایمز در نوامبر ۲۰۰۷ کاهش دائمی و به طور میانگین دو و نیم درصدی در تیتراژ ۵۳۸ روزنامه برتر ایالات متحده مشاهده شد. حتی برخی از بزرگترین روزنامه‌ها افت بدتری را تجربه کردند.
بنابر اعلام شرکت آی‌بی‌ام ۷۱ درصد مصرف‌کنندگان بیش از دو ساعت از وقت شان را به استفاده از یارانه های شخصی اختصاص می‌دهند و در مقابل فقط ۴۸ درصد شان وقت را صرف تماشای تلویزیون می کنند.

گرایش ها همچنان نشان می دهد که سهم رسانه‌های سنتی در اطلاع‌رسانی در کاهش است. این بدان معناست که صرف نظر از تغییر رفتار مشتریان، این رسانه‌ها در رساندن پیام شما به گوش مشتریانتان کارایی کمتری خواهند داشت.
ممکن است شما در جاویژه خودتان در مقایسه با رسانه‌های سنتی شریکتان به اطلاعات بهتر و بیشتری درباره خریداران دسترسی داشته باشید. باید به این فکر باشید که پایگاه داده تان را با اقدامات متمرکز بازاریابی محتوایی هدف بگیرید. این کار روشی مقرون به صرفه را برای دسترسی به بهترین مشتریان احتمالی تان و تعامل با آنها به وجود می‌آورد. توزیع بی هدف را تمام کنید. کمپین های بازاریابی محتوایی دقیق را برای مجموعه های مشخصی از خریداران شکل دهید.

رازهای توسعه کسب و کار
دلیل سوم کاهش بودجه شرکت‌های رسانه‌ای کیفیت محتوا را پایین می آورد

آمار کاهش تعداد تیراژ میزان درآمدهای تبلیغاتی و تعداد کارمندان روزنامه‌ها آماری مستند و واقعی است. یکی از دلایل این کاهش این است که نسل جوان تر به جای روزنامه به سراغ جایگزین آن در اینترنت رفته است. پژوهش ها نشان می دهند که امروزه میانگین سن خوانندگان روزنامه ۶۰ سال است که برای بیشتر سازمانها جمعیت هدف ایده‌آلی نیست.

دلیل چهارم فروش به مشتریان دشوارتر می شود

هر چه مشتریان و خریداران مطلع تر باشند فروختن به آنها دشوارتر می‌شود. بازاریابان باهوش این را می‌دانند و با ارائه محتوای خوب معتبر و حتی رهبر گونه روابط برندی مستحکم را شکل می دهند.
با این حال راهبردهای قدیمی روزبه‌روز جایشان را به بازاریابی محتوایی می‌دهند که در آن شرکت‌ها وارد گفت و گویی تعاملی با مشتریان احتمالی می‌شوند.
خوانندگان مشتریان همچنان تشنه محتوایی اند که راهکارهایی برای مشکلاتشان ارائه می‌دهد و کمکشان می‌کند تا زندگی موفق تر پر بار تر و لذت بخش تر ای داشته باشند. با این حال هر روز هزاران پیام بازاریابی به این طرف و آن طرف سرازیر می‌شود. برای اینکه بتوانید پیامتان را به گوش آنها برسانید باید به شیوه متفاوتی ارتباط برقرار کنید.
زمانی که مشتری محور تر شوید؛ مثل نایکی برای خودتان پایگاهی همواره وفادار و سودآور از مشتریان تکراری به وجود خواهید آورد.

دلیل پنجم اینکه فناوری ارزان و استفاده از آن آسان است

حتی شرکت‌های کوچک هم می‌توانند راه‌کارهای محتوایی فوق‌العاده‌ای را به پایگاه مشتریان هدف ارائه دهند. شرکت‌های کوچکتر هم از قدیم مجبور بودند برای رساندن پیام خود به گوش خریداران هدفشان به شرکت‌های رسانه‌ای متکی باشند. این امر به طور حتم در خصوص نشریات چاپی و همچنین تا همین اواخر رسانه‌های آنلاین صادق بوده است و نوآوری مقرون به صرفه اکنون در حال تغییر تمامی قواعد است.

تا همین چند سال پیش حتی تصورش هم خنده دار بود که سازمانی بسیار کوچک قادر باشد وب سایتی را راه‌اندازی کند و اداره کند که بتوان همواره به روزش کرد و به بازدیدکنندگان اجازه دهد تعامل داشته باشند. حتی محصولات و خدمات را خریداری کنند. امروز این کار نه تنها ممکن است بلکه فراگیر شده است. در حقیقت ممکن است شرکتی که فقط ۱۰ کارمند دارد بتواند جای ویژه‌ای که به دقت انتخاب شده است از شرکتی که ۱۰ هزار کارمند دارد بهتر بازاریابی کند.


دلیل ششم محتوایی با کیفیت از یک کسب و کار؟

راه حل دستیابی به برنامه‌های رسانه‌ای موفق برای شرکت‌ها داشتن محتوای عالی است نه هر محتوایی! فقط محتوای عالی.

خریداران فرق بین محتوای عالی و تبلیغ تابلویی را که هیچ ارزش ذاتی ندارد را می دانند. امروزه محتوا نویسی برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، سیسکو مهارت خوبی در رزومه به نظر می رسد. شرکت ها نه تنها می توانند از عهده تولید محتوای با کیفیت بر آیند بلکه روزنامه نگاران با کیفیت را هم جذب می کنند.
محتوای عالی زیربنای بازاریابی محتوایی عالی است. خریداران تان محتوای عالی می‌خواهند و به آن نیاز دارند. آنها در گذشته چنین محتوایی را از شرکت‌های رسانه‌ای دریافت می‌کردند. امروزه می توانند و باید آن را از سازمان شما دریافت کنند. حتی اگر در درون سازمان استعداد ویراستاری نداشته باشید؛ تعداد زیادی روزنامه‌نگار ویراستار و ناشر برجسته خوشحال خواهند شد که استعدادشان را به نمایندگی از شرکت شما به کار بگیرند.

امیدوارم مقاله ۶ دلیل برای حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد. خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *